tirsdag 12. mai 2009

Sunset Man

Endelig så er snart 2 drit uker med bare skole, skole, skole og gjett hva? MER skole ferdig. Bare fredagen igjen med kjemi tentamen så er Julie fri for verden og fri for bekymringer. Med mindre du tenker på eksamen da, men de sorgen tar vi når den tid kommer :D

Ellers så har jeg funnet ut at jeg har mer pollen allergi enn det jeg trodde. Nesa er tett, hodet verker, korppen sliten, vondt i benet (kanskje ikke pollen :P) og sist men ikke minst stiv nakke. Men disse synptomene minne rmeg om en anne ting som vi har fått fra vidunderlige (utal m/spansk aksent) MEXICO! Nettopp - SVINEINFLUENSAEN.. det var vel egentlig på tide at jeg også skriver om den! Men over fra spøk til alvor, hvorfor streser alle sånn? Hva er poenget, det virker som om det er blitt bitt av panikkinsekten eller no. Denne influensaen blir vel det samme som munn- og klovsyke. Bare noe som kommer til å skremme men ikke utryde verden!

Apropo munn- og klovsyke minner det meg om påskeferien da jeg var 11. Så heldig som jeg er har jeg hatt regulering siden 4. klasse og derfor utsatt for en hel del munnsår. Jeg synes dte var litt merkelig å tenke på at jeg alen ekunne ha 4 munnsår i munnen på en gang - jeg var da bare 11! Derfor spurte dumme/naive lille Julie mamma hva dette kom av. Min søster, som alltid finner på bøll, forteller meg at det å få mye munnsår er noe som kalles munn- og klovsyke, og er en smitte som kommer fra kuer. og dersom mennesker kommer i kontakt med denne sykdommen er de i fare for å bli kuer eller letere påvirket! Lille meg ble redd og sa først du tuller, men mamma var med på spøkenog alle var enige. Jeg ble livredd - hva om jeg skulle få kunes og si mø hvert 5. sekund. Det værste var at min kjære familie lot meg tro det gjennom hele påsken, men til slutt greide de ikke å holde seg lenegr å braste ut i latter! Med det første ble jeg sint, men hva kunne jeg gjøre, jeg hadde jo for all del trodd at jeg skulle bli en ku på et vis :P MØØØØØØØØØØØØØ - undskyld det bare glapp ut av meg :D

Svineinfluensa, munn- og klovsyke, pollen allergi eller hva det er, ikke få panikk selvom det har et litt fancy navn! Det er da fektsik muligheter for at du overlever, tro det eller ei :)

2 kommentarer:

Trine sa...

Jeg e rikke redd for svineinfluensa. Jeg skal innrømme at jeg var litt stressa da SARS kom eller, fugleinfluensaen, men da var vi jo litt yngre også. Den gikk jo helt fint, så jeg har stor tro på at dette skal gå like bra;)

Helene Kristin sa...

Jeg skal si ifra når du ser ut som en ku Julie. :)